Retourbeleid

Wij doen ons uiterste best om je bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Wil je desondanks toch afzien van je aankoop? Dan kan dat binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, mits het product niet speciaal voor je is geconfigureerd/ gemaakt (maatwerk). De bedenkperiode gaat in op de dag nadat het pakket door jou of namens jou in ontvangst is genomen. Voor retourzendingen kun je ons retourbeleid hanteren.

Het herroepingsrecht is uitsluitend van toepassing op consumentenaankopen via de webshop

Ik heb het verkeerde product besteld.
Per ongeluk het verkeerde product besteld? Geen paniek. Vul het onderstaande retourformulier in en stuur dit naar [email protected] Wij nemen binnen 2 dagen contact met je op.

Ik heb een ander product ontvangen dan hetgeen ik heb besteld.
Controleer na ontvangst altijd of de zending compleet en correct is. Hebben we een verkeerd artikel geleverd, of ontbreken er artikelen? Neem dan direct telefonisch contact met ons op via 045 546 66 40.

Ik heb een defect product ontvangen.
Als je een defect product hebt ontvangen, neem dan eveneens per mail contact met ons op. Graag incl. foto van het defect.

Download retourformulier

  • Een retouraanvraag kun je doen binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Je hebt dan nog eens 14 dagen de tijd om het product terug te sturen.
  • Bestellingen moeten zo snel mogelijk -uiterlijk binnen 14 dagen- na goedkeuring van de retouraanvraag worden geretourneerd.
  • Het artikel dient ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Is het product gebruikt of beschadigd? Dan kan Ergonomiespecialist B.V. een waardevermindering in rekening brengen, welke kan oplopen tot 100%.
  • Je mag een product beoordelen, zoals je dat ook in een fysieke winkel zou mogen. Het verbreken van verzegelingen, vacuümverpakkingen of stof-/lichtdichte verpakking is niet nodig om een product te beoordelen. Dit resulteert in een waardevermindering van 100%. Kijk voor meer informatie bij de praktijkvoorbeelden.
  • Indien een retournering beschadigd aankomt, kan Ergonomiespecialist B.V. ook een waardevermindering in rekening brengen.
  • Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking. Verpak de retourproducten in de originele verpakking in een omdoos (doos in doos), om zo beschadigingen tijdens het transport te voorkomen. We raden aan de doos verder op te vullen indien de omdoos groter is dan de originele verpakking.
  • Randhulpmiddelen zoals muizen en toetsenborden kunnen wij uit hygiëne-overwegingen niet retour nemen.
  • We willen je vragen om het retournummer (dat je van ons ontvangt na goedkeuring van de aanvraag) duidelijk op de buitenkant van de retourzending te vermelden.
  • Terugzendingen moeten voldoende gefrankeerd naar ons toegestuurd worden. De klant betaalt de kosten voor het retour sturen.
  • De klant draagt ook het risico voor de retourzending. We adviseren om pakketten aangetekend te versturen en het verzendbewijs te bewaren. Zo kun je eventuele vermissingen claimen bij de vervoerder.
  • Terugstortingen worden zo snel mogelijk -uiterlijk binnen 14 dagen na goede ontvangst retour verwerkt.
  • Wordt de volledige bestelling geretourneerd? Dan crediteren we de originele factuur exclusief de verzendkosten.

Voorbeeld 1: Een toetsenbord

Wat kan niet? 
U bestelt een compact toetsenbord, pakt het toetsenbord uit, gebruikt hem een paar dagen en besluit het alsnog te retourneren. In het kader van hygiëne kunnen wij gebruikte toetsenborden niet terugnemen. Het product is onverkoopbaar geworden: niemand wil een gebruikt toetsenbord.

Wat kan dan wel? 
Indien de verpakking van het toetsenbord niet voorzien is van een verzegeling of folie, mag u het product bekijken zoals u dat ook in een fysieke winkel zou mogen. Mocht het toetsenbord niet voldoen aan uw wensen, kunt u contact met ons opnemen i.v.m. het retourneren van het toetsenbord. Het toetsenbord mag geen gebruikssporen bevatten en moet als nieuw bij ons aankomen. Ook de verpakking mag niet beschadigd, beschreven of beplakt zijn.

 

Voorbeeld 2 : een zit-sta frame

Wat kan niet?
U bestelt een zit-sta frame en monteert het. Na een paar dagen wilt u toch van de aankoop afzien. Gezien het frame reeds is gemonteerd, kan het niet worden geretourneerd. Bij de montage en demontage blijven altijd gebruikssporen zichtbaar, waardoor het frame niet als nieuw kan worden ingezet.

Wat kan dan wel?
U kunt het frame voorzichtig uitpakken, bekijken en beoordelen. U kunt bijvoorbeeld het materiaal en de kleur beoordelen en de handleiding doornemen. De verpakking moet op een zodanige manier worden geopend, dat de verpakking -indien u het frame wilt retourneren- onbeschadigd blijft. Bij het retourneren mag de verpakking ook niet beschadigd, beplakt of beschreven worden. Het retourpakket moet ongebruikt, onbeschadigd en compleet zijn.

 

Voorbeeld 3: Een bureaustoel

Wat kan niet?
Het is bij ons niet mogelijk om zomaar een aantal bureaustoelen te bestellen om deze thuis uit te proberen en ze vervolgens terug te sturen. Dit resulteert in een ruilhandel, waar wij niet achter staan. Wij nemen uitsluitend bureaustoelen retour waarbij de aankoop met ons advies tot stand is gekomen. We hechten veel waarde aan een goed advies vooraf, zodat je weet welke bureaustoel je moet hebben. Immers: een bureaustoel is niet iets dat je ‘zomaar even’ aanschaft. Een bureaustoel koop je voor jaren vooruit. Veel van onze bureaustoelen gaan bijvoorbeeld makkelijk 10 jaar mee. Laat je gratis door ons adviseren. Jij blij, wij blij.

Advies nodig over een goede bureaustoel? Plan een adviesafspraak in of neem contact met ons op!

Wat kan dan wel?
Wanneer je vóór het kopen van een bureaustoel contact met ons opneemt, kunnen we met je meedenken en je voorzien van advies. De kans dat de stoel moet worden geretourneerd is daardoor vele malen kleiner. Bevalt de stoel die wij geadviseerd hebben niet? Dan kan hij gewoon retour en kijken we samen maar de juiste oplossing. Uiteindelijk willen we geen stoel verkopen, maar een oplossing leveren.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan contact op met onze klantenservice!