Retourneren

Bevalt het product dat je hebt aangeschaft toch niet? Of is het defect? Dat is uiteraard jammer, maar geen probleem. Wij doen ons uiterste best om je bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Onderstaand vind je onze retourvoorwaarden per situatie.

 

Het herroepingsrecht is uitsluitend van toepassing op consumentenaankopen via de webshop.

 

Wanneer het product toch niet bevalt

Wil je afzien van je online aankoop? Dan kan dat binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, mits het product niet speciaal voor je is besteld, geconfigureerd of gemaakt. De bedenkperiode gaat in op de dag nadat het pakket door jou of namens jou in ontvangst is genomen. Neem altijd vooraf contact met ons op wanneer je producten wilt retourneren.

Producten kunnen vervolgens binnen 14 dagen worden teruggestuurd in nieuwstaat en in de originele verpakking. Je bent zelf verantwoordelijk voor het retoursturen van producten. We adviseren om pakketten aangetekend te versturen en het verzendbewijs te bewaren. Producten moeten onbeschadigd in nieuwstaat bij ons aankomen. Verpak producten goed en voeg een kopie toe van de pakbon/ factuur. De producten moeten compleet zijn (inclusief handleidingen, accessoires, etc.) en in de originele productverpakking. Ook de productverpakking moet onbeschadigd zijn. Verpak de productverpakking altijd stevig in een omdoos (doos in doos). Dat kan bijvoorbeeld met behulp van stevig inpakpapier of noppenfolie. Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking. De kosten voor het retourneren van producten zijn voor eigen rekening. Bij het retourneren van een bureaustoel of kruk kun je er ook voor kiezen om deze persoonlijk bij ons langs te brengen op onze locatie in Kerkrade.

Producten mogen retour worden gestuurd naar:
Ergonomiespecialist B.V.
Wiebachstraat 45D
6466NG Kerkrade

Komen producten gebruikt of beschadigd bij ons aan? Dan zijn we genoodzaakt een waardevermindering in rekening te brengen, welke kan oplopen tot 100%. Je mag een product beoordelen, zoals je dat ook in een fysieke winkel zou mogen.

Randhulpmiddelen zoals muizen en toetsenborden kunnen wij uit hygiëne-overwegingen niet retour nemen. Ook producten die reeds gemonteerd zijn (bijvoorbeeld bij zit-sta bureaus) kunnen wij niet retour nemen.

Terugstortingen worden zo snel mogelijk -uiterlijk binnen 14 dagen na goede ontvangst retour verwerkt. Wordt de volledige bestelling geretourneerd? Dan crediteren we de originele factuur excl. de verzendkosten.

 

Wanneer het product defect is

Is een product defect binnen de garantieperiode? Dat heb je recht op vervanging dan wel reparatie van het product. Bij randhulpmiddelen vragen we je om het product eerst retour te sturen ter beoordeling. Bij stoelen, krukken en tafels willen we beeldmateriaal ontvangen van het product waarop het defect goed zichtbaar is (incl. een foto van de productsticker, welke je meestal aan de onderzijde van het product vindt). Neem altijd contact met ons op wanneer een product defect is, voordat je producten retour stuurt.

Na ontvangst van de defecte producten zullen we deze eerst testen. Wij informeren je zo snel mogelijk hoe we het defect gaan oplossen (reparatie, vervanging, etc.). In de meeste gevallen kunnen we je binnen 10 werkdagen voorzien van een oplossing.

Let wel: indien het defect ontstaat door onjuist gebruik van het product of door roekeloos gebruik, kunnen wij geen garantie verlenen.

Wij hanteren de garantievoorwaarden zoals deze door de fabrikant zijn afgegeven.

Jouw tevredenheid staat voorop

We vinden het natuurlijk uiterst belangrijk dat jij als klant tevreden bent met je aankoop en met onze dienstverlening. Zou dit onverhoopt niet zo mogen zijn: laat het ons weten. We willen er graag samen met jou uitkomen. Wij zijn pas tevreden als jij dat bent.

Ik heb het verkeerde product besteld.
Per ongeluk het verkeerde product besteld? Geen paniek. Vul het onderstaande retourformulier in en stuur dit naar [email protected]. Wij nemen binnen 2 dagen contact met je op.

Ik heb een ander product ontvangen dan hetgeen ik heb besteld.
Controleer na ontvangst altijd of de zending compleet en correct is. Hebben we een verkeerd artikel geleverd, of ontbreken er artikelen? Neem dan direct telefonisch contact met ons op via 045 546 66 40.

Ik heb een defect product ontvangen.
Als je een defect product hebt ontvangen, neem dan eveneens per mail contact met ons op. Graag incl. foto van het defect.

Download retourformulier

Voorbeeld 1: Een toetsenbord

Wat kan niet? 
U bestelt een compact toetsenbord, pakt het toetsenbord uit, gebruikt hem een paar dagen en besluit het alsnog te retourneren. In het kader van hygiëne kunnen wij gebruikte toetsenborden niet terugnemen. Het product is onverkoopbaar geworden: niemand wil een gebruikt toetsenbord.

Wat kan dan wel? 
Indien de verpakking van het toetsenbord niet voorzien is van een verzegeling of folie, mag u het product bekijken zoals u dat ook in een fysieke winkel zou mogen. Mocht het toetsenbord niet voldoen aan uw wensen, kunt u contact met ons opnemen i.v.m. het retourneren van het toetsenbord. Het toetsenbord mag geen gebruikssporen bevatten en moet als nieuw bij ons aankomen. Ook de verpakking mag niet beschadigd, beschreven of beplakt zijn.

 

Voorbeeld 2 : een zit-sta frame

Wat kan niet?
U bestelt een zit-sta frame en monteert het. Na een paar dagen wilt u toch van de aankoop afzien. Gezien het frame reeds is gemonteerd, kan het niet worden geretourneerd. Bij de montage en demontage blijven altijd gebruikssporen zichtbaar, waardoor het frame niet als nieuw kan worden ingezet.

Wat kan dan wel?
U kunt het frame voorzichtig uitpakken, bekijken en beoordelen. U kunt bijvoorbeeld het materiaal en de kleur beoordelen en de handleiding doornemen. De verpakking moet op een zodanige manier worden geopend, dat de verpakking -indien u het frame wilt retourneren- onbeschadigd blijft. Bij het retourneren mag de verpakking ook niet beschadigd, beplakt of beschreven worden. Het retourpakket moet ongebruikt, onbeschadigd en compleet zijn.

 

Voorbeeld 3: Een bureaustoel

Wat kan niet?
Het is bij ons niet mogelijk om zomaar een aantal bureaustoelen te bestellen om deze thuis uit te proberen en ze vervolgens terug te sturen. Dit resulteert in een ruilhandel, waar wij niet achter staan. Wij nemen uitsluitend bureaustoelen retour waarbij de aankoop met ons advies tot stand is gekomen. We hechten veel waarde aan een goed advies vooraf, zodat je weet welke bureaustoel je moet hebben. Immers: een bureaustoel is niet iets dat je ‘zomaar even’ aanschaft. Een bureaustoel koop je voor jaren vooruit. Veel van onze bureaustoelen gaan bijvoorbeeld makkelijk 10 jaar mee. Laat je gratis door ons adviseren. Jij blij, wij blij.

Advies nodig over een goede bureaustoel? Plan een adviesafspraak in of neem contact met ons op!

Wat kan dan wel?
Wanneer je vóór het kopen van een bureaustoel contact met ons opneemt, kunnen we met je meedenken en je voorzien van advies. De kans dat de stoel moet worden geretourneerd is daardoor vele malen kleiner. Bevalt de stoel die wij geadviseerd hebben niet? Dan kan hij gewoon retour en kijken we samen maar de juiste oplossing. Uiteindelijk willen we geen stoel verkopen, maar een oplossing leveren.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan contact op met onze klantenservice!