Ergonomiespecialist voert een breed productassortiment. We worden door de verschillende fabrikanten geschoold en up-to-date gehouden. Daarnaast hebben we een brede kennis van ziektebeelden. Dit komt doordat de adviseurs die de adviesafspraken uitvoeren een paramedische achtergrond hebben (fysiotherapie, ergotherapie). Door het brede assortiment en de uitgebreide deskundigheid kunnen we je ten alle tijden voorzien van een gedegen advies.

Allereerst streven we ernaar om een goed beeld van jou en je situatie te krijgen (wat zijn je klachten, je wensen en eisen, etc.). Het uitgangspunt van het advies is in het algemeen de vraag welke mate van fysieke beweging/ belasting tijdens het zitten wenselijk is. Omdat beweging kan worden beschouwd als medicijn tegen fysieke klachten, streven wij ernaar om je tijdens het zitten subtiel en ongemerkt te laten bewegen.

Vervolgens maken we aan de hand van alle verkregen informatie een selectie uit ons assortiment. Deze selectie maken we op basis van ervaring met het product en gebruikerservaringen. Bij ieder product staan we uitvoerig stil en laten we je de voor- en nadelen zien en voelen. Op basis van onze observatie, maar zeker ook op basis van jouw mening zullen we uiteindelijk tot een advies komen.

Aan het eind van de adviesafspraak zorgen wij ervoor dat je een op maat advies krijgt dat passend is bij je persoonlijke wensen en fysieke behoeftes.

Wat is dat, een ZitLab?

Wij noemen ons adviescentrum een ZitLab. In ons ZitLab maken we gebruik van een video-observatie systeem. Op die manier kunnen we je huidige werksituatie nabootsen (bijvoorbeeld aan de hand van een foto van je werkplek). Dit nemen we als uitgangspunt voor onze analyse en advies. We maken een analyse van je zithouding tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden aangezien een afwijkende positie hiervan vaak als aanwijsbare oorzaak betiteld kan worden. Soms lokaal, maar heel vaak ook als aanwijsbare oorzaak voor een regionaal probleem (bijvoorbeeld de samenhang tussen muisarm-klachten en een ongezonde zitpositie).

We kunnen je laten zien hoe de inzet van ergonomische middelen je (zit)houding beïnvloedt. Vaak zijn we tijdens een adviesafspraak genoodzaakt om te vragen naar je fysieke klachten. Deze informatie hebben we nodig om tot een passend advies te komen. Het mag vanzelfsprekend zijn dat wij zorgvuldig zullen omgaan met deze informatie. Is een rapportage gewenst, dan zullen we deze anonimiseren.

Veelgestelde vragen

We nemen ruim de tijd voor je: een adviesafspraak duurt doorgaans een uur. Dat kan soms korter zijn, soms langer. Deze tijd is nodig om tot een volledig, op maat gemaakt advies te komen en om je de gelegenheid te bieden om op je gemak verschillende mogelijkheden uit te proberen.

Ja, wij werken op afspraak. Je kunt een afspraak maken voor een adviesafspraak door ons te bellen op 045-546 66 40 of door het contactformulier in te vullen.

We zorgen ervoor dat er altijd maar één adviesafspraak tegelijkertijd plaatsvindt. Dat doen we zodat we alle aandacht voor je hebben en ook om je privacy te waarborgen. Tijdens een adviesafspraak komen immers vaak privacygevoelige onderwerpen en fysieke klachten ter sprake.

Je hebt in principe niets nodig. Het is wel handig als je een foto van je huidige werkplek meeneemt. Ook de hoogte van je huidige bureaublad (bovenzijde blad) kun je vooraf opmeten. Op die manier kunnen we je huidige werkplek zo goed mogelijk nabootsen. Heb je een begeleidende brief van je arts of therapeut? Neem deze dan gerust mee, zodat we deze bevindingen kunnen meenemen in het productadvies. Wil je arts of therapeut overleggen? Dat kan vanzelfsprekend ook.

Jazeker! De geadviseerde zitoplossingen worden na akkoord op de offerte altijd de eerste week op proef geleverd. We zijn van mening dat pas bij langduriger gebruik van de oplossing bepaald kan worden of dit de meest geschikte oplossing is. Je hebt dan naar onze mening voldoende tijd om dit zelf te bepalen. Uit ervaring kunnen we stellen dat door de uitvoerige adviesafspraken er slechts incidenteel zitoplossingen na de proefperiode geruild worden. In verband met hygiëne worden invoermiddelen (muizen en toetsenborden) niet geleverd met een proefperiode. Ook bij bureaus is dit niet mogelijk.

Mocht tijdens de proefperiode blijken dat de zitoplossing toch niet voldoet aan de vooraf gestelde doelstellingen, dan zullen we binnen ons assortiment verder kijken totdat we de oplossing hebben gevonden. Dat is een keiharde garantie die wij nastreven.

Adviesafspraak maken

Laat in het formulier je contactgegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.