Test jouw ideale werkplek in ons ZitLab

Het selecteren van de juiste werkplek die een gezonde werk- en zithouding stimuleert bij jou, is maatwerk. Ieder persoon heeft een ander lichaam, gewicht en voorkeurshoudingen. Misschien heb je ook bepaalde lichamelijke klachten of pijn bij het zitten. Om dit te voorkomen of te verhelpen, nodigen wij je uit om te komen proefzitten in ons ZitLab in Kerkrade (Limburg). Tijdens je bezoek word je altijd geholpen door een specialist (fysio- of ergotherapeut) die alles weet over de producten en een ergonomische werkplek.

Om langs te komen voor een adviesafspraak of om de producten even te zien en te proberen, is het nodig om een afspraak te maken. Hiermee verzeker je je, dat wij voldoende tijd en ruimte reserveren om je te adviseren bij je aanschaf. Wij zorgen er dan voor dat er geen andere klanten in het ZitLab aanwezig zijn.

We maken een verschil tussen een regulier showroombezoek en een adviesafspraak met onze fysio- of ergotherapeut:

Showroombezoek

“ik kom even kijken” 

  • Op werkdagen tussen 8.30 – 17.00 uur
  • Uitsluitend op afspraak
  • Afspraak met product-specialist
  • Uitproberen ergonomische middelen, die passen bij je fysieke maat en jouw persoonlijke budget
  • Kosten: geen kosten

Adviesafspraak

“ ik wil een passend advies”

  • Op werkdagen tussen 8.30 – 17.00 uur
  • Uitsluitend op afspraak
  • Consult met fysio- of ergotherapeut
  • Bedoeld om oplossingen te vinden die passen bij de preventie en/of het herstel van fysieke klachten
  • Geadviseerde oplossingen worden op proef uitgeleverd
  • Uitgebreide (zit)houdingsanalyse d.m.v. video-observatie systeem
  • Overleg met bedrijfsarts, arbo-coördinator, preventiemedewerker mogelijk
  • Overleg/aanwezigheid behandelaar mogelijk
  • Duur ongeveer 60 minuten
  • Kosten: Gratis bij aankoop van de geadviseerde middelen*. Uiteraard is er geen koopverplichting. Zonder aankopen bedragen de kosten voor een adviesafspraak €99,00 excl. BTW. 

*restitutie: de restitutie van de kosten van een adviesafspraak bedraagt maximaal 25% van de waarde van de aan te schaffen producten en bedragen nooit meer dan €99,00 excl. BTW. De restitutie is niet van toepassing op actieproducten.

Afspraak maken

Gebruik onderstaand formulier om een adviesafspraak te maken met een van onze specialisten en/of therapeuten.

Afspraken kunnen op werkdagen geboekt worden van 9:00 tot 16:00 uur.

Wat is dat, een ZitLab?

Wij noemen ons adviescentrum een ZitLab. In ons ZitLab maken we gebruik van een video-observatie systeem. Op die manier kunnen we je huidige werksituatie nabootsen (bijvoorbeeld aan de hand van een foto van je werkplek). Dit nemen we als uitgangspunt voor onze analyse en advies. We maken een analyse van je zithouding tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden aangezien een afwijkende positie hiervan vaak als aanwijsbare oorzaak betiteld kan worden. Soms lokaal, maar heel vaak ook als aanwijsbare oorzaak voor een regionaal probleem (bijvoorbeeld de samenhang tussen muisarm-klachten en een ongezonde zitpositie).

We kunnen je laten zien hoe de inzet van ergonomische middelen je (zit)houding beïnvloedt. Vaak zijn we tijdens een adviesafspraak genoodzaakt om te vragen naar je fysieke klachten. Deze informatie hebben we nodig om tot een passend advies te komen. Het mag vanzelfsprekend zijn dat wij zorgvuldig zullen omgaan met deze informatie. Is een rapportage gewenst, dan zullen we deze anonimiseren.

Veelgestelde vragen

Allereerst streven we ernaar om een goed beeld van je te krijgen en van je situatie (wat zijn je klachten, je wensen en eisen, etc.). Het uitgangspunt van het advies is in het algemeen de vraag welke mate van fysieke beweging/belasting tijdens het zitten wenselijk is. Omdat beweging kan worden beschouwd als medicijn tegen fysieke klachten, streven wij ernaar om je tijdens het zitten subtiel en ongemerkt te laten bewegen.

Vervolgens maken we a.d.h.v. alle verkregen informatie een selectie uit ons assortiment. Deze selectie maken we op basis van ervaring met het product en gebruikerservaringen. Bij ieder product staan we uitvoerig stil en laten we je de voor- als nadelen laten zien en voelen. Op basis van onze observatie, maar zeker ook op basis van jouw mening zullen we uiteindelijk tot een advies komen.

Aan het eind van de adviesafspraak zorgen wij ervoor dat je een op maat advies krijgt wat passend is bij je persoonlijke wensen en fysieke behoeftes.

Voor alle afspraken nemen we ruim de tijd voor je.

Een adviesafspraak duurt doorgaans een uur. Dat kan soms korter zijn, soms langer. Deze tijd is nodig om tot een volledig, op maat gemaakt advies te komen en om je de gelegenheid te bieden om op je gemak verschillende mogelijkheden uit te proberen.

Ja, wij werken op afspraak. Je kunt een afspraak maken  door ons te bellen op 045-546 66 40 of door het bovenstaande contactformulier in te vullen.

We zorgen ervoor dat er altijd maar één afspraak tegelijkertijd plaatsvindt. Dat doen we zodat we alle aandacht voor je hebben en ook om je privacy te waarborgen. Tijdens een adviesafspraak komen bovendien vaak privacygevoelige onderwerpen en fysieke klachten ter sprake.

Je hebt in principe niets nodig. Het is wel handig als je een foto van je huidige werkplek meeneemt. Ook de hoogte van je huidige bureaublad (bovenzijde blad) kun je vooraf opmeten. Op die manier kunnen we je huidige werkplek zo goed mogelijk nabootsen. Heb je een begeleidende brief van je arts of therapeut? Neem deze dan gerust mee, zodat we deze bevindingen kunnen meenemen in het productadvies. Wil je arts of therapeut overleggen? Dat kan vanzelfsprekend ook.

Jazeker! Geadviseerde zitoplossingen die uit een adviesafspraak als oplossing naar voren komen worden na akkoord op de offerte altijd de eerste week op proef geleverd. We zijn van mening dat pas bij langduriger gebruik van de oplossing bepaald kan worden of dit de meest geschikte oplossing is. Je hebt dan naar onze mening voldoende tijd om dit zelf te bepalen. Uit ervaring kunnen we stellen dat door de uitvoerige adviesafspraken er slechts incidenteel zitoplossingen na de proefperiode geruild worden. In verband met hygiëne worden invoermiddelen (muizen en toetsenborden) niet geleverd met een proefperiode. Ook bij bureaus is dit niet mogelijk.

Mocht tijdens de proefperiode blijken dat de zitoplossing toch niet voldoet aan de vooraf gestelde doelstellingen, dan zullen we binnen ons assortiment verder kijken totdat we de oplossing hebben gevonden. Dat is een keiharde garantie die wij nastreven.