Retourneren
Bevalt het product dat je hebt aangeschaft toch niet? Of is het defect? Dat is uiteraard jammer, maar geen probleem. Wij doen ons uiterste best om je bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Onderstaand vind je onze retourvoorwaarden per situatie.
Het herroepingsrecht is uitsluitend van toepassing op consumentenaankopen via de webshop.
Wanneer het product toch niet bevalt
Wil je afzien van je online aankoop? Dan kan dat binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling, mits het product niet speciaal voor je is besteld, geconfigureerd of gemaakt. De bedenkperiode gaat in op de dag nadat het pakket door jou of namens jou in ontvangst is genomen. Neem altijd vooraf contact met ons op wanneer je producten wilt retourneren.
Producten kunnen vervolgens binnen 14 dagen worden teruggestuurd in nieuwstaat en in de originele verpakking. Je bent zelf verantwoordelijk voor het retoursturen van producten. We adviseren om pakketten aangetekend te versturen en het verzendbewijs te bewaren. Producten moeten onbeschadigd in nieuwstaat bij ons aankomen. Verpak producten goed en voeg een kopie toe van de pakbon/ factuur. De producten moeten compleet zijn (inclusief handleidingen, accessoires, etc.) en in de originele productverpakking. Ook de productverpakking moet onbeschadigd zijn. Verpak de productverpakking altijd stevig in een omdoos (doos in doos). Dat kan bijvoorbeeld met behulp van stevig inpakpapier of noppenfolie. Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking. De kosten voor het retourneren van producten zijn voor eigen rekening. Bij het retourneren van een bureaustoel of kruk kun je er ook voor kiezen om deze persoonlijk bij ons langs te brengen op onze locatie in Kerkrade.
Producten mogen retour worden gestuurd naar:
Ergonomiespecialist B.V.
Wiebachstraat 45D
6466NG Kerkrade
Komen producten gebruikt of beschadigd bij ons aan? Dan zijn we genoodzaakt een waardevermindering in rekening te brengen, welke kan oplopen tot 100%. Je mag een product beoordelen, zoals je dat ook in een fysieke winkel zou mogen.
Randhulpmiddelen zoals muizen en toetsenborden kunnen wij uit hygiëne-overwegingen niet retour nemen. Ook producten die reeds gemonteerd zijn (bijvoorbeeld bij zit-sta bureaus) kunnen wij niet retour nemen.
Terugstortingen worden zo snel mogelijk -uiterlijk binnen 14 dagen na goede ontvangst retour verwerkt. Wordt de volledige bestelling geretourneerd? Dan crediteren we de originele factuur excl. de verzendkosten.
Wanneer het product defect is
Is een product defect binnen de garantieperiode? Dat heb je recht op vervanging dan wel reparatie van het product. Bij randhulpmiddelen vragen we je om het product eerst retour te sturen ter beoordeling. Bij stoelen, krukken en tafels willen we beeldmateriaal ontvangen van het product waarop het defect goed zichtbaar is (incl. een foto van de productsticker, welke je meestal aan de onderzijde van het product vindt). Neem altijd contact met ons op wanneer een product defect is, voordat je producten retour stuurt.
Na ontvangst van de defecte producten zullen we deze eerst testen. Wij informeren je zo snel mogelijk hoe we het defect gaan oplossen (reparatie, vervanging, etc.). In de meeste gevallen kunnen we je binnen 10 werkdagen voorzien van een oplossing.
Let wel: indien het defect ontstaat door onjuist gebruik van het product of door roekeloos gebruik, kunnen wij geen garantie verlenen.
Wij hanteren de garantievoorwaarden zoals deze door de fabrikant zijn afgegeven.
Jouw tevredenheid staat voorop
We vinden het natuurlijk uiterst belangrijk dat jij als klant tevreden bent met je aankoop en met onze dienstverlening. Zou dit onverhoopt niet zo mogen zijn: laat het ons weten. We willen er graag samen met jou uitkomen. Wij zijn pas tevreden als jij dat bent.